Aki napjainkban ingatlant kíván vásárolni, az igyekszik minnél több információt gyűjteni a piacon szereplő választékból. Hazánkban számos hirdetési forma létezik, szűkíthetjük akár nyomtatott sajtóra, internetes keresőportálokra, vagy egyéb megjelenési formákra. Van, amelyik sikeres, némely kevésbé. Egy tendencia azonban megfigyelhető: a profiljában ingatlan hirdetésre szakosodott, nyomtatásban megjelenő sajtókiadványok piaca folyamatosan háttérbe szorul az internet széles hozzáférhetőségének, szabadságának köszönhetően.
Manapság minden valamire való ingatlaniroda közzéteszi ajánlatát a világhálón, direkt erre a célra kialakított ingatlankereső adatbázisok működnek (ingatlan.com, expressz.hu, ingatlan.net, ingatlanok.hu, stb), hogy megkönnyítsék az ingatlant eladni óhajtó, és azt vásárolni szándékozó személyek találkozását.
És itt felmerül egy kérdés: Milyen a jó ingatlan hirdetés az interneten?
Erre a kérdésre keresem a választ ebben a posztban, szeretném megismerni a hozzászólók véleményét. Mit gondolnak, hogy például hány fénykép bemutatását tartják optimálisnak egy ingatlanról, mit várnak el a szöveges leírásban, mi az amire a legfontosabb adatok megadása mellett (telek méret, alapterület, szobák száma, mérete, stb) még érdemes lenne szót fecsérelni.